Monday, April 28, 2014

sekali sekala rasa nak update..huahuahua

assalamualaikum..dan salam 1 malaysia....hahahaha
ya allah..bersawang nok vlog mak...aiyakkk...aku nih kalau nak di masuk dalam carta pon..aku letak diri aku dikalangan blogger yang passive...update setaun sekali jekkk....banyak sikit 2 kali....cehhhh..=_=!...boleh letak tahap blog zackzukhairi da nih...tahap pemalas nak update sebab bizi nau2....bizi mende...tu aku tak sempat nak kaji...nantilah aku kaji...

bangun pagi2...tetiba mak cakap..

."mak nak keje...ko off..pandai2 la ko masak sendiri..."....

"ok mak!!"...

yesss anak mak ni memang banyak cakap..kalau di tanya suka mempertikai...mempersoal...tu memang sifat tabie aku sejak kecik...yang mana..kalau aku kena buat sesuatu..perlu tau motif...walaupun itu satu arahan...sebagai manusia yang hidup di planet bumi yang ade demokrasi nih..rakyat berhak bersuara uolls...contoh...

"ika awak kena panjat pokok nyoq!!".....mesti aku akan jawab...

"ehh..nape suh aku plak...suh la beruk..beruk lagi terer..."...gitu laa lebih kurang...

pastinya bos akan jawab...INI SATU ARAHAN!...

takpe beruk...ko bace paper...aku ukas nyoq...

aku ni orang yang payah nak memprotes..kalau dah keje aku memang mendapatkan buah nyoq..aku buat jela..tapi kalau pakai beruk kan lagi bagus,,,gitu larr kesahnyee...maknenye..keje tetap keje...walaupun aku suka mempertikai..tu memang perangai..a.k.a tabiat....at last aku buat jugak...
(_ _)!..orang cakap tak elok mempertikai...tak iklas...abis ko ingat aku suka??aku sebagai manusia yang idup dimuka bumi ni pon tak abis lagi belaja pasal idop...so selagi kita idop..kita kena terus belajar..dan belajar..sampai laa kita dah kertu...n aku masih lagi dalam proses belajar untuk tidak mempertikai...a.k.a jadi kobau dicucuk idung...haaaaa..cenggitu laa kekdahnye...

tuka topik...sebenarnya ni bukan motip aku mengupdate vlogg nih.....ade kesahnye...sape yang kenal aku...aku nih memang seorang yang mementingkan persahabatan...dan jenis aku pulak..takde istilah puak dalam persahabatan..dengan semua orang aku boleh masuk..dan pantang aku bila orang buruk2 kan kawan2 aku....kalau betul pon dia kata...aihhh diamkan jela.....semoga aku tak jadi salah seorang yang mengutuk tu...tah2 orang kutuk aku kat belakang lebih dari tu..allah hualam..

tapii....takkan kita idup nak bergantung dengan kutukan orang..meanss..takkan ko nak amik kira semua benda yang orang kutuk???dia nak kutuk..biarlah...sebab ALLAH BAGI KELEBIHAN kat dia...samada nak jadi tawaduk atau riak ITU PILIHAN DIA....kalau allah bagi pangkat...nak bersikap merendah diri atau meninggi diri..itu hak dia...kalau allah bagi bakat..samada nak bersyukur atau menyombong sebab orang lain takdek..itu hak dia...kalau diberi kuasa..samada nak membela atau menindas..tu hak dia...kalau allah bagi kekayaan...nak bersedekah atau kumpul??tu hak dia....mungkin boleh bawak masuk kubur harta tu kot...lantakkan.... yakin je satu perkara...KUASA ALLAH S.W.T....tiada tandingannya...YANG DI ATAS TAK SELALUNYA DI ATAS....BILA DAH TERLALU TINGGI..INGAT..KALAU JATUH PASTI SAKIT....jadi..sudi2kanlah berada dibawah...kata orang lebih selamat..walaupun orang yang berada lebih di atas boleh je nak pijak kita kalau depa nak..tapi ingat...atas ke bawah ke...idup ni sementara je...mati itu pasti...lenla...ko makan ubat suh panjangkan hayat pon..belum tentu esok ko idop lagi...kalau allah nak tarik nyawe tu..anytime..anywhere...sooo...ubat awet muda..panjang umo tu toksah laa caye...kalau orang promote kat aku..memang aku tanye laa..awk boleh kompem ke esok saya idup lagi??cenggituuu...dah bercakap pasal ubat pulak...

pepagi lagi celik mata...ade orang cakap kat aku...statement yang aku buat...same dengan statement seseorang...OMAIGODDD!!...mungkin jodoh kami kuat...;-P...dan dia menjadi mangsa sebab dia dengar statement yang orang lain sampaikan tu....CHOPPP!!aku nak tanye...mane artis yang mule2 kuarkan ayat NO KOMEN??!!....aku nak suggest dia...ko paternkan ayat ko tu..daftar HAK CIPTA MILIK...kalau ada orang ciplak ke..tiru ke...senang2 je ko boleh saman wehhh...ramai kot artis cakap NO KOMEN...satu ayat cas 1k..omaigoddd..omaigod!!kaye nok...tu kekdah nak kaye cepat...kalau ko tanak orang pakai ayat yang same...daftar HAK CIPTA MILIK...dah salah aku pulak nak terinspirasi pakai ayat same dengan ko...SUSAH JADI ORNG PANDAI NI...haiyaaaaa...anyway...aku mintak maaflah kawan ..kalau ko jadi mangsa sebab hal aku...takde niat aku nak mendajal ko..apetah lagi nak kaitkan ko..itu sume kebetulan...kita orang pompuan memang ade 6th sense..tapi aku rase aku takdek bende tu..memang ape yang aku tulis tu takde dipengaruhi oleh sape2...melainkan pakcik aku..ng abang aku akan cakap...BILE TIBA TURN NAK BAGI DUIT RAYA...ayattt same jekk dorang pakai...nyampahh aku!!...and aku pon cop mende same laa kat dorang...KEDEKUIT TAIK IDUNG MASIN.....nasib ko laaaa jadi mangse kawan....bukan aku nak lepas tangan...tapi aku memang mintak maaf...takkan aku nak gune bahase lain..kita duk malaysia pakai bahasa melayu...ayat pon same lahhhh...dah susah aku nak cipta bahase baru..takut orang tak paham pulak....tetibe aku nak guna bahasa uganda...mauu kena lempang berapi pulak dengan membe2 lain...haiyaaaa..susah susahh....


bab makan cili pulak....aihhh susah laa aku nak cakap mende ni...kalo ko tanak pedas..sape suh ko makan cili??!!!...kalau ko rase menyampah..apsal ko pegi baca??!!!...dah salah aku jugak ko nak sentap...padahal...kat muka bumi ni..beribu orang bace..apsal ko nak terase!!!why??why??why??kalau takmo pedas..jangan makan cili..kalau takut sakit...jangan men wrestling...kalau takut hantu....belajar bace ayat kursi..gitu..takkan tu pon nak ajar...aku tak cakap ko pon ko nak terase...beranak bulan mengambang ke ape??? nak emo nak sensitip lelebih...kalau ko bukan macam kenyataan yang aku keluarkan tu..toksah la terase..dah ko nak terasa... aku pulak salah...DAH SALAH AKU PULAK HATI KO TERASE??!!..kalau tanak terasa dengan orang...jangan bekawan...lumrah la idup..macam2 orang ko jumpe..macam-macam orang ko kenal..takde sume nak jage ati ko lahh...aku sendiri tak sempat nak jage ati aku..asik sentap je...ade pulak aku meroyan dekat orang lain...ade ke??HADOOO??



LAST BUT NOT LEAST....memang manusia ni ramai yang prejudis....akan berat sebelah...dan bias pada orang yang depa tak suka...bila dah tak suka..menda2 kecik...ko korek jadi isu...YANG BAIK KITA NIH DEPA TAK NAMPAK...YANG BURUK KITA BESAQ KUMAN PUN DEPA KATA NAMPAK JELASSS....YANG SALAH SENDIRIK PULA...MACAM DA BUTA MATA NI...KATA LA APA PON...DEPA KATA ..MANA??MANA???

                                  
yang paling best..p highlight masuk PAPER nuh...macam tabloid2 politik tu laa...ade ke mende elok dia p canang kat tabloid tu pasal kebaikan lawan dia??takdekkk...meh aku nak ajar ko politik sikit....NIH POLITIK TAKDEK ORANG MENYAMPAH PUNYE..yang kuning...yang biru..yang ijau..yang pepel..sume boleh ikot...NI KAEDAH ORANG MUDA LAAA..ko..toksah laa pakai KAEDAH ORANG TUA tu...outdated u know??what if....lepas nih...puji2 laaa lawan ko tu...tak payah ko nak highlight keburukan dia...tapi ko highlight jugak mende baik yang ko dah buat....contoh...

saya tengok hebat laaa CIK A tu kukur nyoq..laju je dia buat keja..ishhh hebat betul...saya nih..kalau nak buat macam dia memang tak boleh...tapi saya pandai mesin kelapa je...senang sikit...tapi terserah encik laa...nak beli kepala saya ke..nak beli kelapa cik a ke...same je mane2 pon...:)...

haaaa..nampak tak permainan dia....bia orang menilai...tak payah ko nak nilai sendiri..ko nak kutuk orang tu,,,nak tuduh orang nih..takut salah..da jatuh kepade pitnah...oiiii..berat pitnah tuuu...macam membunuh 1k umat ISLAM....errmmmmm...kalau ko dose sikit xpela nak pitnah orang...tapi kalo dose sendiri da banyak..renti2 kan laaaa...buat susah ko je kat akhirat nanti...pasal orang ko masuk neraka..tak ke naye ko....same2 la kita insaf...aku pon takdek nak carik pasal dengan ko...tapi mende takdek kene mengene ko pon ko da nak terase ape aku boleh buat...dah cara SEL-SEL OTAK KO BERHUBUNG MACAM TU..takkan aku nak marah kepala hotak ko...dah hati ko tak suka  aku..takkan aku nak menyalahkan hati ko...MEMANGLAA KALAU ORANG DA TAK SUKA...KO BUAT APE PON TAK KENA...plus2 lak kalau ade yang menambah2 kehangatan...umpama minyak tanah...kalau istilah kita nih..yang keja mengasut ni SYAITAN je yang suka hasut pandang kepada keburukan..lakukan kejahatan..tabur pitnah..mengadu domba....jangan laa kite menjadi setan...setan kat muka bumi ni da banyak...tak terkira...jom laa kita insaf...henti2kanlaa bergaduh..menuduh..melaga-lagakan dan menyusahkan orang...JANGAN SAMPAI AKU SAMAKAN KO DENGAN IBLIS PULAK....mak aku tak ajar cenggitu...tak baik.....


ok laahh..da abis dah aku membebel..taun depan pulak la aku update balik...

p/s: jangan kate aku cakap orang bace ni setan pulak sudahlaaa...aku tak cakap sape2..aku nasihat je....ok..NASIHAT...