Powered By Blogger

Wednesday, September 1, 2010

bUkU Kom!k PebRet akU...(^_^)

title entry aku ary neh terbit sewaktu kelas keusahawanan siang takdi..disebabkan kelas 2 boring ngat...aku pon men pikirlah..mnde entry blog aku ari ni..hehehehe..  (-_-!)
************************************************************
TEMPAT KE-10...komik shin-chan


komik nih antare pebret aku sebab citer die lojik...xde yang x lojik..sumenyea realiti..cume yang xlojiknyea si shin-chan ni pendek sangat..kalo korang perasan shin-chan ni umo da 5 tahun..tapi..tinggi beliau stakat lutut mak bapak die...kalo part febret dalam citer nih 2 bile die mule menggatal..HUH!!XPADAN DAK KECIK..kalo aku..aku x kasik da anak aku tengok citer nih.....nanty pe'el takot seghupe..

x dilupekan kredit untuk anjing beliau si SHIRO..sebab beliau merupakan anjing yang caring...malang dapat tuan macam shin-chan nih..ape pon..aku suke KENING beliau and tarian OBOR-OBOR..x dilupekan ACTION KAMEN!!!ACTION BIP..BIP..BIP!!!!!hahahahahhaha

NO.9...MANGA

xde ape best pon bab manga nih..cume katun dorang best n lawo jea..citer sal life dak2 remaje...cume ape yang aku perasan..manga nih kalo lukis pompuan..msti boobs dorang lukis 2 besor ngat....klo dak lelaki..rambut..bapak   stylo...kalo hero 2..musti nsem abih arh!!

sebenarnyeaa best citer SHIN-CHAN lagik....cume sebabkan aku nih da mude belia remaje..jadik nak cover ke x matured'an tue..letak lah shin-chan no 10..WAHAHAHAHAHA!!!!!





NO.8..SLAM DUNK!!

citer nih pon boleyh msok list pasal hero die HANAMICHI... bapak bongok nyerr perangai....da la perasan and ntah pape...yang penting aku suke rambot dy...tapi citer yang maen kat ANIMAX tue aku x suke sebab timing die same ngan citer febret ak..sebabkan citer nih la aku gado ngan adik and abang ipar aku..gadoh sebab ghebut remote control....ntah pape..da tue2 tengok katon lagik!!!!


No.7...majalah GILE-GILE

da lame sebenarnya x bace....tapi citer lawak die memang pure and takde ciplak2...komik nih aku bace pon mase zaman sekolah rendah dulu..lebih kurang 10 tahun lepas..febret story mestilah AKU BUDAK MINANG...best sangat!!!!wahhhh..ghase da tue da..sebab da lame x bace komik nih!!! 





NO.6..lawak kampus!!!


febret character:  Veness..si 0..cikgu NOODLE n si bepop..komik nih ade dalam KOMIK GEMPAK..kalo da bace..10 kali pon tetap lawak....tapi students.please jangan benci ngat kat cikgu korang....n kalo boleyh jangan lah wujud cikgu macam cikgu NOODLE....kesian students...hahahahahah!!!
katun yang agak pengotor..tapi..sempoi n best sangat!!!!!

ranking ke 5 aku???????~~~UJANG!!
aku suke MAT DESPATCH...aku sayang LAWAK ANTARABANGSA...aku cinta TOK PUTIH punye corum..best ngat...
banyak ngat yang best..SELANGKAH KE ALAM MISTERI lah...TOK DUKUN la..apelah..tapi..kalo nanges smpai kuaq ingus ponn..bile bce komik nih..paling2 kurang pon..sengeh smpai ke telinge jugak lahhh..

NO.4..WASABI..
wasabi neh bukan makanan yang kene makan dengan sushi yng kaler ijau taik 2..nih wasabi..komik yang ade lam komik gempak x silap aku..o starz eh..aku lupe lah..tapi..komik nih pon best jugak...sebab citer die ala2 CROW ZERO yang mane life budak skolah yang kuang aja n ganas...bunoh2 kat skolah bapak ilekks jea...cikgu pon takot ngan student...wahahahha..
yang best nyea...ade character name teddy..seeko beruang yang pegi skolah..n uniform die..BAJU TAE KWAN DO....hobi die..ggit pecungkil gigi..adeehh..mne ade beruang pegi skolah!!!

wasabi x best ponn..teddy yang best!!!!

NO.3. det.conan!!

citer nih memang ferbet seisi keluarge..penuh teka teki misteri...salute kat GOSHO AOYAMA....memang idea die untuk bunoh orang andbuat jenayah 2 memang penuh teknikal dan strategi laa...tapi masalah nyea..pembunuh mesti ade kat tempat kejadian..n DET.MAORI ayahnyea RAN MOURI..seorang penyiasat xnak pulak siasat sape yang pengsankan die n selesaikan kes2 pembunuhan or whatever 2 lah....huhuhuhuh

NO.2..DORAEMON

aku cukop suke citer nih..sape xnak kuceng kaler biru yang bulat-bulat tue...kalo dapat bele doraemon..mesti aku xde masalah mse exam.nk pegi jejalan kat oversea pon mudah dengan adenyea PINTU SESUKE HATI..ko bayang..ko sampai..kalo ade aku nk pegi uma REMY ISHAK..hehehehe..
xpon pinjam laci mase depan beliau..untuk tengok ape soklan perekse yang nak keluar nanty...wahahahahahha
nak pinjam TAP COPTER KER...huhuhu..bebas dari jem..pegi kelas pon x lambat...yang penting..buleh tengok sape laki aku mse depan nanty..heehehehe


TEMPAT PERTAME:..........ANAK-ANAK SIDEK!!!



ni lah komik melayu yang bertakhte dalam hati aku....kalo aku bace komik nih..mesti bab court,reket n shuttle bercakap 2 aku skip....aku suke bce ragam dorang jea...memang seram dapat bapak garang macam ARWAH HAJI SIDEK tue..tapi anak-anak dy nakal pon boleh tahan macam adik beradik aku mse kecik..realiti hidupnyea same macm life orang kampong melayu...lojik..cume yang x lojik nyea bab ayam ng cicak beborak serta court n shutle yang besembang..hahahahahhah!!!!


p/s:....lame x jumpe komik weyh..asik ngadap assignmen...huhuhu..na balik kampong..na balik kampong!!!!!



No comments:

Post a Comment