Powered By Blogger

Tuesday, October 12, 2010

SAYE DAN KELATE!!!!

takdi mase aku bosan2...aku pon berpesbuk~~~(xbosan pon berpesbuk jugak).......abes segale bende aku bukak...maen kuiz2 yang mengarut dan bermacam-macam lagi...........

dalam bosan 2...aku bukak la segale link yang ade..dengan harapan dapat la tag video or note yang best2 kt membe2........

tetibe aku ternampak la 1 link nih.....nih link fanpage I LOVE KELANTAN....dalam 1 ade satu keratan akhbar yang ditag ke dalam fanpage tersebut oley admin...(sape ntah admin nyea???) (_ _!)..memang tinggi betol semangat kenegeriannyea.......hahhaha...


mase bace link nih...baru lah aku sedar............aku ni bukan la orang kelantan yang sebenarnyea....hahahahah...tetapi...............

bangge jugak dpat bergelar orang KELANTAN.......walaupun hakikatnyea xla kelantan sangat.....

tapi 2 lah..kalau korang da menetap kt kelantan...mesti orang ckp...ko orang kelantan.........

disebabkan aku TERLAHIR kat kelantan...........maka aku adelah orang kelantan!!!and sekarang pon da menetap kat kelantan....ape lagi..memang aku kene panggil kelantan sejati...walaupun hakikatnyea..aku TERKELANTAN........

nape aku ckp ter????sebab.............mase 2 kalo ikot due kelahiran aku dan tempat aku menetap mase tu (melake)..harapan aku untuk menjadi orang kelantan amatlah tipis....tetapi..disebabkn excited nak beraye..kebetulan tahun tu turn balik raye adelah kat kelantan...(turn mak aku)....aku pon terlahirlah kat kelantan.....(kalo ikot due mak aku ckp lambat lagi)...hohohohoho...

disebabkan aku membesar kat melake....loghat kelantan aku xde lah pekat sangat.....first tyme msok sekola..memang kene menganjeng parak la....(BERCAKAP BAHASA LUAR YANG STANDARD MENJADI 1 ISU BESAR KAT KELANTAN OK)........dak2 klas mase tu pon menganjeng aku...aku mase tu macam brade kat planet laen yang mane bahase pertuturan dorang aku lansung tak paham (kat umah pon x gune bahase klantan..bile mse nak pandai???)

sebab 2...bile da besar nih...bile aku cakap dengan orang yang asal dari negeri laen.......bile dorang tanye aku orang mane???aku cakap aku orang kelantan......jawapan dorang......

"kenape xde slank kelantan lansung????..tipulah........."
dengan konfiden aku jawap........."x cukop tonggak budu lagi kot??"

aku memang x pandai makan budu........tapi kalo da tarok lam nasik kerabu tu aku telan jerk.........
pergghhh..heaven!!!

yela....alang-alang da sembang pasal kelantan.....topik biase yang aku dengar........

1.kelantan murah!!(barang2..sara hidup..pakaian)...syurge membeli belah!!!
2.kelantan punye makanan manis(tu manis...ni manis......huhuhuuhu)
3.orang kelantan GEDEBE.....
4.awek kelantan CUN...........(well...................hahahahahaha)
5.pompuan kelantan rajin........

1.memang shoping kat kelantan murah..........x dinafikan....aku pon pakai baju 5-6 ringget selai.........kualiti ng cantik nyea...........same jea dengan korang beli kat uptown yng rege 15 hingget selai........korang kene kencing.....dorang amek kat kelantan..dorang jual balik harge bapak mhal nyea........huhuhuu...

sara hidup ng makanan pon same...mane korang nak jumpe..nasik kerabu ayam bakar+daging bakar....nasik berlauk ayam percik harge rm2 sebungkus????xjumpe daa zaman skunk.......kat sekola nasik baru seringget sepinggan....air sirap kat sane baru 30 seplastik.....kat sini..cube order.......seringget!!!

2.maNis...........betol lah..tu statement betol punye...aku pon x nafikan...memang makanan kat sane manis....hal ini berlaku adelah kerane..pengaruh dari kawasan kejiranan...iaitu...THAILAND..yang memang punye selera masam dan manis.......and..kebanyakan orang yang berniage makanan nih adelah orang siam...so jangan tanye kenape makanan kat sane manis k!!!(korang mane leyh beze melayu kelantan and siam)....same jer...tggu dorang bukak mulot baru dapat cam...huhuhuuhu

3.gedebe????nih no komen....yela kot!!!!law x........mane klua pulak citer BUDAK KELANTAN kan.....

aku suke tengok citer nih ng budak lua(bukan orang kelantan)dorang punye ngange.........hahahaha...xpaham sepatah haram rupenyea!!!!!(cantik an bienda(ore klate toh!!)

4.awek kelantan cun????hahahaha...(_ _")...kenape aku tidak berasa begitu???...mase aku duduk kelantan....xla aku jumpe sangat orang kelantan yng lawa..but..........bile aku keluar dari negeri kelantan....nampak yang cun2 siket..........dak klantan.........patotla aku x nampak dak kelantan yang cun kat sane.........yang cun2 seme da kelua dari kelantan.......(agkneya org klntan cun nih ade pekej ng pndai belajar)..sebab tu pakat meninggalkan kelantan blake 2.........

5.RAJIN...............ni pon mcm betol jugak...sebab..kebanyakkn orng yang meniage kat kelantan ade lah orang perempuan..(orang lelaki.................aku x taw....maybe x ramai)..sebab tu org ckp perempuan klantan rajin kot....
********************************
da citer2 nih..macam best jer klantan.......kan3????

ade gak part yang aku x suke....contohnyea name..kalo dok klntan..name yang cantik ....seme bunyik x best...

aminah=minoh
halijah=lijoh
atikah=tik kah...
aiman=emey..

hahahahaha..............maybe sebab family aku dok kelantan..........aku ase kelantan best..cube kalo family aku dok korea..mesti aku ckp korea best..........


lok cheng..kat kelantan jer ade...kat lua mne ade!!!

p/s:sedapnyea lok cheng!!!!nyum2 (^_^!)


No comments:

Post a Comment