Powered By Blogger

Sunday, November 7, 2010

saye x suke sakit!!!!

lame giler da x on9..mesti follower2 daa rindu giler ngan aku...hohohoho...
banyak kes yang menyebabkan cik eyka ada lame x update entry nih..antarenyea mood final exam...n demam serte kehabisa idea...

baru2...ak ng mmbe..yang tido sebelah menyebelah terpakse dikejarkan ke spital sebab jangkitan virus n demam denggi berdarah.....

aku,diya,nunun and aen..semua dapat experince masok wad ....da boring tdo sebelah menyebelah agknyea...smpai beberape paper final exam terpakse dipostponed x amek.....mggu depan masak la...nak menjawab final paper..huhuhuu

citer pasal sakit and penyakit nih....memang eeeeee x suke la kalau ingat balik....ahuhuhuhuua..trauma asenyea...
nunun...sampai xnk dekat ngan orang sakit...nak tido sebelah kiteorang pon die akan tanye sebanyk sembilan kali....."KO SIHAT X???"...."aku da serik nak tido tido sebelah orang sakit!!!"...

kalau ngan farah aen plak......sebelum tido....."eyka......aku takot nyamok!!!".....bukak plastik sampah...nampak nyamuk terbang........100meter beliau pecut....huhuhuhuhu

aku...sebagai orang yang kool and releks..xde trauma ng pape...just aku x suke menunggu....
sebab....sebab menunggu la aku msok wad.....aku cukup annoying giler kot law bab menunggu....
org sihat pon leyh sakit law bab menunggu nih...igt lagik first day demam...aku datang spital dengan muke yang ceria walaupun demam...suhu bdn pon bru 39.5 celcius( siket ag nk kene sawan).....tunggu punye tunggu.....dari pukul 11 malam menunggu...pukul 2 pagi baru bley jumpe dokter...memang pe cer menunggu lelame...suhu aku terus naek 41 celcius...yang ceria2 tu teros betukar muke nazak nak mampos....itu boleyh blah lagik......walaupun malam tu dapat ubat KK jerr....

hari yang kene masok wad tu memang x leyh blah!!!!!sumpah....aku benci hari 2!!!!
hari tu da la kene pegi spital nek ambulans..(farah aen kne denggi berdarah)..da la duk lam ambulans tu tehantuk2 kple kat bumbung..da sehat da mase tu..(siap da update status lam fb da ckp da sehat)...hohohoho..sehat la...sebab xde la x larat sangat...demam 2 still demam lagik...sebab 2 la...org ambulans suruh ikot pegi spital...(sbb tampal koyok kat kpale)

sampai spital pkul 2...tggu punye tunggu.....yang sehat ni mule la sakit....berejam jugak menunggu....da la ngn lapo nyaea....kple pon mule la pening2..mase tu baru nak sehat kot.....pukul 5 setengah..memang termuntah darah....da boring menunggu kot.......pukul 7.45 mgrib...baru ley jumpe dokter...kalo aku ada nak mampos...memang lame da aku mampos....huhuhuhuh..

sambil tunggu keputusan darah tu....kene la msok air...NAK TUNGGU KEPUTUSAN DARAH PULAK!!!....masok air plak....nurse wat bukan maen slow menitik nyea..dah tu bile nk abis???aku ejas kasi laju..nurse wat makin slow plak menitiknyea.....nunun da blah..boleyh alik pas amek darah....aku lak....tggu la kat c2...huhuhu...kol 12 stgh bru abes masok air....
4 jam setengah utk masok sebotol air...seronok menunggu....lepas tu.."adik...sile masok wad!!"...pukul 2 ptg duk kat kecemasan..kol 1 pagi bru dpt masok wad...time kasih spital...saye memang suke mnunggu nih!!!!


seb baek smalaman jer masok wad...x lalu aku makan nasik spital....n yang pasti.....xnak sakit da.....direct semnggu jadik pesakit saspek denggi pun da ckup la.....hari2 amek darah....lebam2 tangan aku!!!...xmao da kne cucuk.....cucuk gule2 ke...nsik kerabu ke best ugak,...ni cucuk jarum...

nurse..walaupun muke saye kool jer mase kene inject mek darah..and urat2 darah saye besau untuk diambik darah..tapi....pujian tersebut x mmberi makne sebab saye nek moto balik uma..saye nangis....hohoho..sakit woooooo kne cucuk...



p/s:sape sowh aku menungu lagi...memang beliau makan penyepak bersaiz 4..sekian terima ksih!!!

No comments:

Post a Comment