Powered By Blogger

Wednesday, April 6, 2011

misteri aleck~~

amaran: cerita ini hanya sesuai dibaca bagi mereka yang x mengandung,xkencing malam and xde lemah jantung...

Aleck..satu hidupan yang sangat misteri...dah hampir 7 bulan beliau tinggal bersama keluarga aku serta saudara maranya. Tapi kejadian misteri ini mula berlaku kira-kira 2 bulan yang lalu dan berlarutan hingga sekarang.
Dahulunya beliau kelihatan sihat dan sangat cergas...malah sangat sihat hingga hampir setiap petang beliau berkejar-kejaran bersama adik-beradik dan sepupunya.

(dari kiri: aleck and manje)

Kini apa yang berlaku, tubuhnya kurus melidi seolah-olah hanya kulit yang mambaluti tulangnya. Aku sangat bimbang melihat keadaan fizikalnya yang makin merosot sejak kebelakangan ini. Pada awal peringkat penyakit beliau, beliau hanya mengalami demam biasa dan tidak lalu makan serta cirit birit yang terlampau...Bulu pada badannya yang hitam pekat perlahan-lahan berubah menjadi warna keperang-perangan.

Risau melihat keadaannya, aku dengan murah hati membeli ubat cacing berbentuk tablet yang boleh dikunyah (perise coklat ag...mehey kot ubat tuh..2 bijik 6 hengget 5 kupang) agar beliau dapat makan ubat tersebut dengan mudah. Namun sejak kejadian mmberi ubat cacing itu,beliau tidak lagi mengalami cirit-birit yang terlampau. Malah selera makannya semakin bertambah, malah mengalahkan adik-beradiknya yang lain..

Tapi ade perkara lain yang lebih menghairankan aku...walaupun beliau kerap makan, tubuhnya tidak berasa hangat dan malah kelihatan semakin kurus..seolah-olah..tinggal kulit dan tulang sahaja..dan perkara ini telah berlarutan hingga sekarang..satu petang ketika aku menghidangkan makanan kepda keluarga beliau, beliau makan dengan begitu rakus sekali...malah berebut dan bercakar-cakaran dengan keluarga nya sendiri..beliau makan 4x ganda melebihi individu ahli keluarganya.

melihat keadaan nyea yang sebegitu rupa, aku bersuara kepada mak aku....
"mak..alang rase aleck nih sebenarnyea da xde la mak..aleck nih mesti ade sake..makan banyak..kurus kering gak...badan die nih dikuasai sake mak...mesti die da lame mati..badan die ponn sejuk semacam jer mak...makan banyak pon perut die macam kosong gak.."
mak aku pon membalas balik..
"ermmmm..mak pon ase camtu gak..makan rakus n gelojoh giler..x bace bismillah pulak tu..da la berak merate-rate..die seko jerr yang berak kat tepi longkang..yang laen x mcm tu pon..yang lagi pelik tuh...kalau mak bukak pintu depan..mesti dia dah ade kat depan pintu uma..xlame lepas tuh cube jangan bagi die masok..then bukak pintu belakang..confirm die ade kat belakang..."
skarang beliau lagik kurus dari pic yang nih...

 itu la persoalan yang sering menganggu pikiran aku ngan mak aku...yang buatkan aku terlintas nk citer pasal dy nih sebab..aku tengok prangai die makin pelik..kalo die da lepak tengah jalan tuh...kerete ke..moto ke lalu..acah2 nak langgar die...die boleh wat derk jerr..dulu kompem lari lintang pukang...yang lagi pelik...mungkin ke kucing pon kne rasuk ngan maklok halusssssss..a.k.a saka????
gemok vs nemo-nemos

p/s: aku ase si gemok pon ade membele jugak...makan banyak nak mampos!!!

No comments:

Post a Comment