Powered By Blogger

Sunday, June 19, 2011

saye xSUKE makan sayorrr!!!

hai..assalamualaikum semua..^^...rini nak share pasal topic kat atas tu..kenape???sebab arini bermulela kehidupan aku sebagai seorang vegetarian...huhuhu..T.T..eleh..aku tawu..bukan aku sorang jer yang xsuke sayo..ramai and belambak2 lagi orang yang same spesis ngan aku kan??baek ngaku cepat...........hahahaahah

aku bukan la betol2 pembenci sayo...aku kurang menggemari jer...mase kecik2 aku da puas jadik hantu sayur..sehingge menjadi pujian orang ramai terhadap kehebatan aku yang makan sayur mengalahkan seekor kambing...ingat senang ke budak kecik nak suke sayo???tapi akibat insiden gulai lemak sayur labu dan mabok kenderaan tula yang menyebabkan aku xmakan sayur smpai ke hari ini...tapi gulai lemak sayur labu tu tetap aku makan..(tah pape tah aku nih...)

vegetarian..

haaaaaaaa..mesti korang tertanye2..kenape aku tetibe kene menjadi vegetarian???sebenarnyea..aku kene and tepakse menjadik vegetarian atas nasihat dokter yang merawat penyakit aku nih haaa....aku da bebulan2 da menghidap penyakit nih..malam2 jer..mule la tergaru2..da macam beruk kene belacan laa...dokter cakap aku kene penyakit hives& dermatitis...so aku kene la berpantang dalam makan..

SITUASI DEKAT KLINIK BERSAME DOKTOR:

DOKTOR: da teruk da nih..kenape lambat jumpe doktor nih...
AKU: saye da pegi hospital da...da bebulan2 saye sakit macam nih..tapi dokter cakap biase jer..dy bagi ubat CHLORPHENIRAMINE MELEATE...makan tu memang ilang..tapi sementara jela..esok naek balik..
                        CHLORPHENIRAMINE MELEATE
DOKTOR: awak kene berpantang makan...seafood,ayam,telur,belacan budu seme xboleyh makanla..seme bende yang gatal la senang cakap..awak boleh makan sayur jer..
AKU:..errrr....kene pantang???..dokter2..ayam boleh makan x???hehehehee..(smbil buat muke blurrr..)
DOKTOR:awak boleyh makan la kalau ayam tu jenis sayur-sayuran jugak...(doktor cube membuat lawak..huhuhuhu.)

korang mesti nak taw penyakit hape yang aku kene kan...korang penah dengar x orang tue2 cakap kene taik ulat...tapi aku pon kompius la..xkan hari2 aku kene taik ulat kan.. upe-upenyea penyakit nih namenyea HIVES.atau gegata..penyakit nih selalu kene pade orang pompuan..and boleyh membawa maut la kalo sesak nafas sebab saluran pernafasan tu membengkak..selalunyea penyakit ni berpunce daripade alahan terhadap ubat-ubatan,sabun,fabrik atau makanan..aku xde amik ape2 ubat..so..dah sah2 la aku alergik ngan makanan..sebab..hari2 pon aku makan..kalo nak cakap fabrik pulak..siang hari pon aku pakai baju..xkene pulak...

perghhh kalo da kene..memang mnderite laaa....tergaru2..da la makin membesar and merebak gatalnyea tu...nk pegang badan sendiri pon jijik..sebab kulit jadi bengkak,panas,merah dan menggerutu...
penyakit hives..(kalo kene kat aku jadik macam nih laa)

so...hari ni  bermula la kehidupan aku yang tak menyeronokkan..makan nasik pon da xhabis...kepsi??mekdi??ta dapat da derr....makan sayur....aku rase slim melim la aku pasnih...sedey weyh jadi seorang vegetarian nih............XSUKE SAYUR!!!!
xsuke!!!xsuke!!!T.T

p/s:doakan aku cepat baek ea.....huhuhuhuhu


2 comments:

  1. penyakit gegata?? harap2 awk okay je..btw,,saya pun tak suka gak makan sayur..tapi kalau sayur yg masak biasa baru makan..saya justtak makan sayur yg goreng guna minyak,and sayur yg digoreng bersama makann contohnya nasi goreng..hehehe

    ReplyDelete
  2. hah...tu la..supposenyerr refer kat dokter alief muncung nih dulu..hahaha..mintak2 cpat baek...bole makan ayam pulak....eehehe

    ReplyDelete