Powered By Blogger

Saturday, October 9, 2010

EsaiMen ooo EsaiMen!!!!

di saat aku ditiggalkan oleh membe2..mase nih la aku rase kesempatan yang paling seswai untuk aku buat esaimen yang telah diamanahkan oleh Puan Lecturer mse klas hari tu.....kalo mmbe2 ade....mau x siap esaimen aku nih!!!!yelah...aku nih da la byk sumber inspirasi...nmpak muke dorang nih...ade jea idea nk ckp...so baek aku duk sensorang...keje pon jalan....tapi se macam x jalan ugak...sebab...nmpak mcm pesbuk 2 duk lmbai2 tgn memanggil aku.....hahahahah...(menakotkan!!!)..kalo pesbuk panggil aku cenggitu memalam....aku ase...x tetido aku mlm nih.....hahahah..
************************************************
pagi xdi...celik2 mate...aku teros bwt keje2 umah..mcm basuh pnggan...kemas2 uma...konon2 warm up la sblum wat esaimen 2....then...aku turn on lappy nih....aku pon ccuk la pendrive...nk bukak keje yg aku bwt 1/3 jln semalam.........

lepas aku trnsfer seme mEnde dr ADOBE READER....masok ke MICROSOFT WORD...hasilnyea....otak aku yang tengah segar bugar 2.............tetibe....................................................

extension yg besewabot kat uma aku....

otak aku yang tengah cergas 2.....jadik lebih kurang mcm extension 2 ha....punye lah serabot aku tengok..
table2 yang aku tengok dlm adobe reader 2 seme da xde...GHAIB!!!...tggl data2 dlm table yang x disusun and kene arrange balik.........

kalau siket x kesa sangat..nih lebih kurang 36 page..........(mood:menyesal mintak keje edit mngedit jew)..

lepas da ase buntu 2...aku cube la...bwt sket2 smpai aku ase termampu la.....mkin di buat..makin pening aku....otak pening xpe...MOTIVATOR: EN.OSMAN AFFAN ckp bagus pening nih....tp jari kontot aku yg nek sakit....kesian jari aku...da la pendek...x besalah....lenguh plak....setengah jam lepas 2....

"ni x bley jadik nih....kne mandi nih!!!!betol2 kene refresh balik!!!"dengan penoh semangat wa melaungkan kate2 tesebot..............hahahahaha..lalu aku mencapai bakul aku yang berisi SHOKUBUTSU N SHAMPOO HEAD AND SHOULDER, CONDITIONER SASSY...BERUS GIGI COLGATE KALER IJAU,2 TIUB UBAT GIGI YANG MSIH BANYAK IAITU UBAT GIGI MUKMIN N COLGATE SERTA SABUN PENCUCI MUKE....

tetibe................

"aik!!!!ilang lagik...............xkn meon curik kot????nih da masok kali ke due.....ajaib betol ubat gigi COLGATE aku ni...ade kaki agaknyea...."

itu la sebabnyea knape ubt gigi aku ade 2 tiub...sebab ubat gigi colgate slalu ilang....then dy wujud balik....haisy....yg pelik.....yang mahal mcm colgate 2 la yang slalu ilang....yang murah cm mukmin 2 xnk pulak ilang!!!!

MENAKOTKAN!!!DA LA DUK SENSORANG KAT UMA NIH!!!!SAPE LA AMEK.............



"xkan ade hantu siang2 nih.....nak pulak antu gosok gigi pakai COLGATE......demand betol....hahahahhaha.".
tapi itu memang menjadi persoalan.....huh!!
*******************************************

selesai mandi selame 30 menet.....(AIR BANYAK SANGAT...SO MANDI LELAME)....
aKu pon mewangi kan diri aNd mengadap la esaimen balik.....

"la...senang jer...cmni2 jew....hahahahha..ape la kusut sangat......."

lebih kurang siap 1 table....mummy tersayang pon kol....inilah pebualan antare seorang mak dan anak....

mak: "lang ko watpe 2???da makan????"

aku:"belom................"siket punye panjang..konon nk mengadu la 2.....
"owang sensorang jer mak...mmbe2 balik kampong......"

mak: "pegi la beli..........."jangan mkn sgt megi 2.............da nak pekse kan???"
x takot ke duk sensorang????..

aku:"anak mak nih kan otai....hahahahah!!!xde la takot sgt...bnyk esaimen nk kene uat nih mak.....(smbil2 tangan aku..save kerje2 esaimen n klik X.....n mencucuk broadband kat lappy)

mak:"yelah...beli la roti plak..adik ko kat uma nih...bekpes mkn burger double taw..jgn mkn megi sangat!!!"

aku: "malas la  mak nak turun!!!sensorang...da ade megi..kite mkn yang ade jelar....."

mak: : "da taw da.....bile mase ko rajin?????"k la...bwt la keje 2 ea....hah!!!da ksi broadband 2 jangan duk bukak pesbuk jea..k la..assalamualaikum.....

aku"yela mak.....bye..waalaikumusalam...love u mak!!!muaaahhh...."

mak:"love u too..three.four...!!!!"
******************
tnpe disedari...aku sedang mengadap pesbuk.....huhuhuhu...padahal...mak baru pesan xdi 2......
perot da bebunyik....aku pon pegi jerang air........bubur cup sedang mnanti!!!

p/s:da xde mnde lam pesbuk nih la.....yang tetibe boleyh update blog ni haaaaaaaaaa........................

2 comments:

  1. hahahahahahahhahahagagagaagagagagagagaguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulalalalalalalalalalalalaallalalalalalalalalal

    ReplyDelete
  2. tq ats komen yg memberansangkan!!!hahahahaha

    ReplyDelete